Çürük temizlenip ölçü alındıktan sonra laboratuvarda hazırlanan model üzerinde hazırlanan estetik dolgulardır.

İki şekilde hazırlanırlar:

–İnley: Çürük sadece çiğneyici yüzeydeyse

–Onley: Çürük yan yüzeyleride kapsıyorsa

Avantajları nelerdir?
-Dişin doğal renginde hazırlanabildiğinden amalgam dolgularda olduğu gibi estetik kaygı taşımazlar. -Kompozit dolgularda olduğu gibi renk değiştirmezler. -Kompozit dolgularda olduğu gibi polimerizasyon büzülmesi olmadığından sıcak-soğuk hassasiyetine neden olmazlar. -Kron kaplamalarda olduğu gibi kesim yapılmadığından madde kaybına neden olmazlar. -İki seansta tedavi tamamlanabilir. -Porselen dolgular sert dayanıklı ve estetiktir.

Bilgisayar teknolojisinin üstün bir gelişim göstermesi her alanda olduğu gibi diş hekimliği alanında da pek çok yeniliklerin yaşanmasına yol açtı. Özellikle CAD-Cam teknolojisi bu alanda en çok kullanılan teknolojilerden birisi haline geldi. Dijital diş hekimliğinde ağız içinde çözünürlüğü yüksek ve yine ağız içine uyumlu kameralar ile ölçüler alıp ileri teknoloji ürünü uygulamalar ile işlemler yapılabilmektedir.

Hayatın her alanında görülen teknolojik yenilikler diş hekimliği alanında da dijital diş hekimliği kavramını oluşturmuş ve diş hekime gittiğinizde yaptırdığınız tüm işlemleri çok daha kısa sürede etkili bir şekilde yapabilme imkanı sunmuştur. Üstelik artık uygulamalar daha kesin ve daha zahmetsizdir. Dijital diş hekimliğinin avantajları şunlardır:

Ağız içinden ölçü. küçük bir kamera yardımı ile alınır. Böylelikle ölçü alınma aşaması hasta için daha konforlu olur..
Aynı gün içinde ölçüler alınıp bilgisayara gönderilmekte ve bu sayede çok kısa bir süre zarfında dizaynlar yapılmakta ve üretim gerçekleştirilmektedir. Örneğin bir haftada tamamlanabilecek bir tedavi birkaç saatte yapılabilir hale gelmiştir.
Eskiden hasta bir işlem için 3-7 kez randevuya gelmek zorundayken artık tek seansta pek çok şey yapılıp uygulanabilmektedir.
Hastanın ağzının ve dişlerinin kopyası alınıp bilgisayar ortamına aktarıldığından hata payı azalmaktadır.

Bu işlemler her yaş grubundan hastaya kolaylıkla uygulanabilir. Vakti az olan, yoğun çalışan, çok kısa bir süre zarfında probleminin çözülmesini isteyen hastalar bu yöntemi tercih etmektedirler.. Normal yollarla ölçü alınamayan nefes darlığı olan, silikon alerjisi bulunan sürekli öğüren veya kusan hastalar için bu yöntem çözüm olarak sunulabilir. Dijital diş hekimliği uygulamaları bu hastalar için oldukça kolay, sorunsuz ve hızlı bir seçenektir.

Bu teknolojiyi daha iyi anlayabilmek için kuron yapımının klasik ve teknolojik yöntemlerle nasıl yapıldığına bakalım:

Klasik kuron yapımı şu şekildedir:

Dişlerin kesilmesinin ardından üst ve alt dişlerden ölçü alınarak bu ölçüler teknisyene yollanır. Diş teknisyeni bu ölçüleri alıp alçı modele aktarır ve bu model üzerinde alt yapı hazırlığı yapar. Bu hazırlık ortalama 2-3 gün sürmektedir. Alt yapı hazırlanınca hasta çağrılır ve prova edilir. Eğer bir sorun tespit edilmişse alt yapı tekrar hazırlanmak üzere laboratuvara gönderilir. Burada yine 2-3 günlük bir kayıp söz konusudur. Tekrar hasta çağrılarak dişin kontrolü yapılır ve rengi ayarlanır. Porselene son şeklini vermek için yeniden laboratuvara gönderilir. 1 günün ardından hasta tekrar gelir ve tedavi sonlandırılır. Yani bir kuron diş ancak bir hafta sonra yaklaşık üç randevunun ardından teslim edilmektedir.

Hâlbuki Cad-Cam teknolojisi bilgisayar destekli olduğu için işleri hem hızlandırır hem de kolaylaştırır. Bu işlem sayesinde porselen dişler aynı gün hazırlanıp hastaya teslim edilebilir. İlk randevuda gerekli hazırlıklar tamamlanır ve ölçüler alınır. Ardından bilgisayarda dişin tasarımı yapılarak üretim sürecine geçilir.. Hastanın ağız ve diş yapısının bilgisayara aktarılması sonucunda dişlerin konumu, ağzın kapanma açısı, dişlerin komşu dişlerle uyumu ve yüksekliği çok kısa bir süre içinde bilgisayar destekli olarak düzenlenir. Tekrar eden randevulara gerek kalmadan tedavi sonlandırılabilir.

Diğer Tedaviler